MedWatch

Høreapparater der kan "snakke" med iPhones på vej

Sydbank vurderer, at GN Resound i næste uge lancerer topnyhed på stor høreapparatmesse - med appel til især de unge.

Det danske høreapparatselskab GN Resound lancerer i næste uge høreapparater, der kan kommunikere med brugernes iPhone. Og det bliver en nyhed, som ingen af de øvrige storspillere på verdensmarkedet kan konkurrere med på den store europæiske høreapparatmesse i Tyskland fra den 16. til den 18. oktober i år.

Det er vurderingen fra Sydbanks analytiker på området, Morten Imsgard. Han skriver i en kort optakts-kommentar til messen:

”Vi forventer, at GN Store Nord vil præsentere selskabets længe ventede høreapparatproduktfamilie, der kan kommunikere direkte med brugernes iPhone, på høreapparatmessen EUHA i Nürnberg d. 16-18. oktober 2013. Vi forventer, at den nye produktfamilie vil stjæle rampelyset fra konkurrenternes produktlanceringer på messen.”

GN Resound, en del af GN Store Nord, har tidligere luftet tanken om, at messen i Nürnberg kunne blive stedet for lanceringen, herunder løfte sløret for, hvad sådanne høreapparater kan, og hvordan de ser ud.

”Vi ser mulighed for, at de nye ’Made for iPhone’ høreapparater på sigt kan få en positiv effekt på penetrationsgraden i høreapparatmarkedet, som i mange år har ligget nogenlunde stabilt omkring 20 procent,” skriver analytikeren, der dermed henviser til en af branchens store udfordringer – nemlig at få flere med høreproblemer til at bruge høreapparater.

Appel til de unge

”Vi forventer, at yngre generationer som er mere vant til at anvende og udnytte fordelene af elektroniske hjælpemidler som en naturlig del af hverdagen vil være mere åbne over for at anvende et høreapparat. GN ReSound’s ’Made for iPhone’-høreapparater kan derfor efter vores vurdering få en stor markedsandel blandt specielt yngre høreapparatbrugere,” påpeger Imsgard og tilføjer, at banken er mere skeptisk over for, om de nye høreapparater også på den korte bane kan tiltrække nye kunder og dermed udvide markedet.

Spørgsmålet er, om barnet har et navn, eller måske rettere, hvilket navn, det har fået?

”En hurtig søgning på nyligt registrerede varemærker afslører varemærket ’ReSound Smartaid’. Om det er betegnelsen for GN ReSound’s overordnede teknologi, der gør at høreapparaterne kan snakke direkte sammen med smartphones, eller om det er navnet på den nye produktfa-milie vil muligvis blive afsløret på høreapparatmessen i næste uge,” hedder det fra Sydbank.

MedWatch dækker i næste uge den store tyske høreapparatmesse.

 GN-direktør: Apple-samarbejde vil fylde meget i fremtiden

 GN-dir: Apple er ikke på vej med eget høreapparat 

Mere fra MedWatch

Prisstigninger på medicin får hver femte til ikke at købe

Én ud af fem patienter i en ny undersøgelse har det seneste år oplevet ikke at have råd til at købe deres ellers lægeordineret medicin – blandt andet på grund af de prisstigninger, der sker som følge af, at priserne bliver forhandlet hver 14. dag.

Rekordmange danske virksomheder på sundhedsmesse i Mellemøsten

Antallet af danske life science-virksomheder, der i år deltager på messen Arab Health i Dubai, slår rekord, og det giver god mening, for messen, der skydes i gang i dag, mandag, er den vigtigste i Mellemøsten, der er blevet et yderst attraktivt eksportmarked for leverandører af blandt andet medicoteknisk udstyr.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Ledige job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier