MedWatch

Høreapparater der kan "snakke" med iPhones på vej

Sydbank vurderer, at GN Resound i næste uge lancerer topnyhed på stor høreapparatmesse - med appel til især de unge.

Det danske høreapparatselskab GN Resound lancerer i næste uge høreapparater, der kan kommunikere med brugernes iPhone. Og det bliver en nyhed, som ingen af de øvrige storspillere på verdensmarkedet kan konkurrere med på den store europæiske høreapparatmesse i Tyskland fra den 16. til den 18. oktober i år.

Det er vurderingen fra Sydbanks analytiker på området, Morten Imsgard. Han skriver i en kort optakts-kommentar til messen:

”Vi forventer, at GN Store Nord vil præsentere selskabets længe ventede høreapparatproduktfamilie, der kan kommunikere direkte med brugernes iPhone, på høreapparatmessen EUHA i Nürnberg d. 16-18. oktober 2013. Vi forventer, at den nye produktfamilie vil stjæle rampelyset fra konkurrenternes produktlanceringer på messen.”

GN Resound, en del af GN Store Nord, har tidligere luftet tanken om, at messen i Nürnberg kunne blive stedet for lanceringen, herunder løfte sløret for, hvad sådanne høreapparater kan, og hvordan de ser ud.

”Vi ser mulighed for, at de nye ’Made for iPhone’ høreapparater på sigt kan få en positiv effekt på penetrationsgraden i høreapparatmarkedet, som i mange år har ligget nogenlunde stabilt omkring 20 procent,” skriver analytikeren, der dermed henviser til en af branchens store udfordringer – nemlig at få flere med høreproblemer til at bruge høreapparater.

Appel til de unge

”Vi forventer, at yngre generationer som er mere vant til at anvende og udnytte fordelene af elektroniske hjælpemidler som en naturlig del af hverdagen vil være mere åbne over for at anvende et høreapparat. GN ReSound’s ’Made for iPhone’-høreapparater kan derfor efter vores vurdering få en stor markedsandel blandt specielt yngre høreapparatbrugere,” påpeger Imsgard og tilføjer, at banken er mere skeptisk over for, om de nye høreapparater også på den korte bane kan tiltrække nye kunder og dermed udvide markedet.

Spørgsmålet er, om barnet har et navn, eller måske rettere, hvilket navn, det har fået?

”En hurtig søgning på nyligt registrerede varemærker afslører varemærket ’ReSound Smartaid’. Om det er betegnelsen for GN ReSound’s overordnede teknologi, der gør at høreapparaterne kan snakke direkte sammen med smartphones, eller om det er navnet på den nye produktfa-milie vil muligvis blive afsløret på høreapparatmessen i næste uge,” hedder det fra Sydbank.

MedWatch dækker i næste uge den store tyske høreapparatmesse.

 GN-direktør: Apple-samarbejde vil fylde meget i fremtiden

 GN-dir: Apple er ikke på vej med eget høreapparat 

Mere fra MedWatch

Direktør forlader svenske Lif

Anders Blanck, der siden 2011 har været adm. direktør i svenske Lif, har oplyst til bestyrelsen, at han ønsker at forlade posten.

Boston Scientific opkøber privatejet selskab

Amerikanske Boston Scientific har set sig lun på virksomheden Obsidio, der har udviklet en særlig teknologi til at lukke for blodtilførslen, og overtager ejerskabet i en handel uden oplyst pris.

Konservative tavse om modstand mod statsstøtte til Bavarian Nordic

Det Konservative Folkeparti stemte som eneste parti i Folketinget imod statsstøtten på op mod 800 mio. kr. til Bavarian Nordics udvikling af en covid-19-vaccine, men partiet ønsker ikke at kommentere, hvorfor de tog afstand fra det statslige samarbejde med virksomheden.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MedWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier