Widex øjner gennembrud i Kina

Efter 14 år i Kina kan danske Widex endelig øjne et gennembrud på det kinesiske marked. Opskriften for succes ligger klar.
af KRESTEN MORTEN MUNKSGAARD

Selvom høreapparater blandt kineserne fortsat er et sjældent syn, og blot 3 pct. af kineserne med dårlig hørelse bruger apparaterne, øjner den danske høreapparatproducent Widex nu muligheder for et gennembrud på det kinesiske marked.

Det fortæller direktøren for Widex' datterselskab i Kina, Steen Teisen til Børsen.

"Udviklingen går den rigtige vej. Folk får flere penge, og der er stigende interesse for produkter, der kan give øget livskvalitet", siger direktøren, der selv er joint venture partner i Widex' datterselskab.

I dag udgør salget i Kina kun cirka 4 pct. svarende til 100 mio. kr. af Widex' samlede salg. Men Steen Teisen venter, at salget vil stige 30 pct. årligt fremover.

For at det skal lykkes, vil selskabet satse på flere produkter, som er tilpasset det kinesiske marked, men produktionen vil stadig foregå i Europa for at sikre den rigtige kvalitet, fortæller direktøren

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også