Coloplast tilpasser udviklingsafdeling

I al hemmelighed har Coloplast fyret en række medarbejdere i afdelingen for produktudvikling, herunder to direktører. Ifølge afdelingschefen er fyringerne dog helt udramatiske og handler hovedsageligt om færre ledelseslag og nemmere beslutningsveje. Det skriver dagbladet Børsen.
Siden Oliver Johansens tiltræden som chef for Coloplasts R&D-afdeling ved årsskiftet, er ni af afdelingens medarbejdere blevet afskediget. Først var det Jens Kristian Pedersen og Carsten Faltum, som begge havde status af vice president, og siden fulgte fyringer af yderligere syv ansatte.
"Det handler først og fremmest om, at vi gerne ville have færre ledelseslag og nemmere beslutningsveje. Derfor har vi gjort det. Men på samme tid har vi faktisk oprustet vores ressourcer på teknologiområdet, som også hører under produktudvikling," siger Oliver Johansen til Børsen.
Oliver Johansen afviser samtidig, at fyringerne skal ses som et tegn på, at noget er galt med den nuværende strategi. Dermed vil Coloplast holde fast i "Bigger, Better, Bolder"-strategien med fokus på nogle få, men store projekter.
Coloplast vinder prestigefyldt designpris
Avis: J&J-dom kan koste Coloplast millioner