MedWatch

Coloplast vinder prestigefyldt designpris

Danske Coloplast har vundet en international designpris for virksomhedens SpeediCath Compact Set.

Foto: Coloplast/ PR

Den danske medicovirksomhed Coloplast har netop vundet den prestigefyldte, internationale designpris, Red Dot Design Award, for sit SpeediCath Compact Set. Det skriver virksomheden på sin hjemmeside.

Coloplasts SpeediCath Compact Set er en produktrække af katetre til patienter, som lider af inkontinens, og den har ifølge Coloplast modtaget prisen på baggrund af sit ikoniske, stilrene og ikke-stigmatiserende design.

”Som en designer er det først og fremmest altid en ære at få at vide, at der er nogen, der sætter pris på dit design,” siger Marlene Corydon, Senior Project Manager for Coloplast og tilføjer:

”Jeg er så glad for, at vi har skabt en løsning, som har en reel værdi for rigtige mennesker. SpeediCath Compact Set er en diskret og ikke-stigmatiserende komponent sammenlignet med et traditionelt kateter, som kan tiltrække uønsket opmærksomhed fra andre mennesker.”

Red Dot Design Award er en forbrugerpris, som lægger vægt på brugeroplevelsen og produktets æstetiske kvaliteter. Prisen blev første gang uddelt i 1955 og hvert år evaluerer en jury af anerkendte designere mere end 11.000 produkter fra mere end 60 lande i forbindelse med prisen.

Det danske designhold bag SpeediCath Compact Set modtager prisen i juli 2013, oplyser Coloplast.

 Avis: J&J-dom kan koste Coloplast millioner

 Coloplast-direktør: Henter triple-effekt fra vækstlande

 Israelsk selskab vil ind på Coloplast-marked 

 

Mere fra MedWatch

Bavarian Nordic har fundet en amerikansk produktionspartner

Den amerikanske regering har allerede købt millioner af doser af Bavarian Nordics vaccine mod abekobber, og for at kunne honorere forventeligt mange flere ordrer fra den kant, har det det danske selskab fundet og allieret sig med en amerikansk produktionspartner, ligesom man er på udkig efter kontraktproducenter i resten af verden også.

GN vil søge om tilladelse til at sælge flagskib som otc-produkt

Dagen efter, at FDA, de amerikanske sundhedsmyndigheder, meldte sig klar med de endelige retningslinjer for salg af høreapparater i håndkøb, går GN Hearing nu i offensiven ved som det hidtil eneste danske selskab at ville søge om registrering af et af sine flagskibsprodukter - høreapparatet Jabra Enhance Plus som otc-produkt.

Lundbeck sætter ekstra skub i arbejdet med potentiel vækstmotor

Lundbeck skruer forud for en amerikansk ansøgning senere på året nu op for forberedelserne med brexpiprazol som behandling af vredesudbrud hos Alzheimers-patienter. Det sker, efter at midlet tidligere på sommeren har vist positive resultater i et fase 3-studie.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MedWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier