Israelsk selskab vil ind på Coloplast-marked

For at komme ind på et marked, som blandt andet Coloplast sidder tungt på, er et israelsk selskab på jagt efter en partner eller en køber til selskabet.
Foto: Coloplast / PR
Foto: Coloplast / PR
Ritzau Finans

I et forsøg på at øge sine muligheder for at få foden ind på markedet for stomiprodukter, som Coloplast, ConvaTec og Hollister i øjeblikket sidder meget tungt på, har israelske Stimatix GI indledt samtaler med investeringsbanker i håbet om at finde en partner eller en køber til selskabet i løbet af i år.

Det rapporterer Bloomberg News med henvisning til Steve Rhodes, formand og administrerende direktør i The Trendlines Group, der er et ventureselskab med 60 selskaber i porteføljen, heriblandt Stimatix.

Stimatix har ifølge selskabets hjemmeside udviklet sit eget produkt til stomipatienter. Produktet anvender ikke en traditionel stomipose, men en todelt anordning. Den ene del, der indsættes i stomaen, sørger for at holde den anden del, som er en engangskapsel, på plads. Kapslen, der forhindrer ukontrolleret afføring, har ifølge Stimatix et mekanisk sensorsystem, som advarer brugeren, når der er afføring på vej.

Inde i engangskapslen er der en lille pose, som kan foldes ud, når brugeren skal af med afføringen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også