Big pharma skifter (langsomt) til digitale reklamer

Medicinalselskaberne halter bagefter, når det kommer til anvendelsen af reklamer i de digitale medier, men skiftet fra print og tv er begyndt at ske.

Det går ikke hurtigt, men det er ved at ske. Medicinalselskaberne er så småt ved at følge trenden i andre industrier og skifter reklamemønster, så man nu i højere grad begynder at reklamere i digitale medier.

Omfanget af penge brugt på reklamer i digitale medier forventes ifølge FiercePharma samlet set at overhale penge brugt på tv-medier i reklamebranchen i år, men det gælder langt fra for den farmaceutiske industri endnu.

Men det stiger. Reklamekonsulenthuset eMarketer kom for nyligt med et skøn, der dikterede en sammensat årlig vækstrate (CAGR) på 13 pct. over fem år i farma-udgifter til digital markedsføring. Det var en stigning i forhold til 2015-estimatet på 12 pct.

Repræsentanter fra industrien, som blev interviewet på konferencen Digital Health Coalition, forudsagde endvidere, at farma vil fortsætte med at skære ned på sælgere i de kommende år på grund af det begrænsede udbud af læger til salgsopkald, og de budgetbesparelser vil gå videre til digitale marketingfolk.

 Pfizer er reklamejunglens ubestridte konge

 Reklame får J&J til at sagsøge GSK

 Medicinkøb bliver brugt til skræddersyede webannoncer  

 J&J og GSK afslutter sag om allergireklame 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også