MedWatch

Reklame får J&J til at sagsøge GSK

Amerikanske Johnson & Johnson sagsøger nu britiske GlaxoSmithKline.

Foto: PR

Johnson & Johnson (J&J) sagsøger GlaxoSmithKline (GSK), fordi førstnævnte mener, at GSK reklamerer vildledende i en reklame, skriver Reuters. Ifølge J&J lyder det i reklamen fra GSK, at produktet Flonase er bedre end de nuværende OTC-produkter (håndkøbsmedicin) fra J&J-datterselskabet McNeill, der blandt andet markedsfører benadryl til behandling af allergi.

Reklamen nævner dog ikke ved navn, hvilket produktet der i øjeblikket er nummer et på markedet, men konstaterer, at produktet Flonase er bedre. Det er altså det, som J&J nu sagsøger GSK for, fordi man i J&J altså mener, at det er en henvisning til deres produkt.

Mere fra MedWatch

Branche og politikere øjner massiv lovpakke: "Det bliver virkelig vigtigt"

En omfattende revision af EU’s industripolitik for farma er under opsejling i Bruxelles. I Danmark følger Leo Pharma og Lundbeck allerede slagets gang – tidligere politiske forhandlere forudser dog allerede et potentielt svært forløb. Området lyder meget teknisk, men det kommer til at blive en meget politisk kamp, siger europaparlamentariker.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MedWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier