
Johnson & Johnson (J&J) sagsøger GlaxoSmithKline (GSK), fordi førstnævnte mener, at GSK reklamerer vildledende i en reklame, skriver Reuters. Ifølge J&J lyder det i reklamen fra GSK, at produktet Flonase er bedre end de nuværende OTC-produkter (håndkøbsmedicin) fra J&J-datterselskabet McNeill, der blandt andet markedsfører benadryl til behandling af allergi.
Reklamen nævner dog ikke ved navn, hvilket produktet der i øjeblikket er nummer et på markedet, men konstaterer, at produktet Flonase er bedre. Det er altså det, som J&J nu sagsøger GSK for, fordi man i J&J altså mener, at det er en henvisning til deres produkt.
Mere fra MedWatch
Branche og politikere øjner massiv lovpakke: "Det bliver virkelig vigtigt"
En omfattende revision af EU’s industripolitik for farma er under opsejling i Bruxelles. I Danmark følger Leo Pharma og Lundbeck allerede slagets gang – tidligere politiske forhandlere forudser dog allerede et potentielt svært forløb. Området lyder meget teknisk, men det kommer til at blive en meget politisk kamp, siger europaparlamentariker.