J&J og GSK afslutter sag om allergireklame

Det er under en måned siden, at britiske GlaxoSmithKline fik et søgsmål på halsen af amerikanske Johnson & Johnson for vildledende markedsføring. Nu er de to parter blevet enige om en løsning.
Foto: Lizette Kabra, Jyllands-Posten
Foto: Lizette Kabra, Jyllands-Posten

En reklame for britiske GlaxoSmithKlines allerginæsespray Flonase fik for under en måned siden amerikanske Johnson & Johnson til at kvittere med et søgsmål. Ifølge Reuters anklagede J&J briterne for vildledende markedsføring idet GSK i reklamen hævder, at deres Flonase er bedre end det bedst sælgende håndkøbsallergimedicin. Der nævnes ingen navne, men J&J mente, at det var med klar henvisning til Benadryl og Zyrtec fra deres enhed McNeil.

J&J fandt det yderligere belastende, at reklamerne blev skudt i gang lige inden den store allergisæson.

Nu er de to parter dog blevet enige om et forlig i sagen. Der er ikke blevet offentliggjort nogen detaljer om forliget, men Jodie Wertheim fra J&J siger, at ”de er glade for, at de er kommet frem til en gensidig acceptabel og mindelig løsning.”

GSK har ingen kommentarer til forliget.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også