Takeda afviser planlagt brug af snedigt trick

Ved at ændre varenummeret på en medicin-pakning kan et firma samtidig skrue prisen op uden at løbe den normale risiko. Men det er en tilfældighed, at Takedas varenummerskift rammer sammen med en prisstigning på op til 1308 pct., forklarer selskabet.

Takeda Danmark er i fuld gang med at skifte varenumre på sine medicinpakninger. Det skyldes, at det japanske moderselskab Takeda købte Nycomed i 2011, og nu er man i gang med at ændre firmanavnet på pakningerne til at være Takeda Danmark.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også