MedWatch

Her er Novo-partnerskabernes fokus

Partnerskaber og licensaftaler er nødvendige for Novo Nordisk, hvis de hurtigst muligt vil udvikle de bedst mulige lægemidler. Mød manden, der er ansvarlig for, at Novo Nordisks mange partnerskaber og licensaftaler fungerer. Og læs, hvad danskerne fokuserer på lige nu.

Foto: Colourbox

”Grunden til, at jeg i sin tid oprettede en alliance management-funktion, for fire-fem år siden, var, at jeg kunne se, at vi var en virksomhed, der primært har organisk udvikling og opfinder de fleste af vores produkter selv. Det vil sige, at vi er meget gearet til organisk vækst, hvilket der er mange styrker ved. Men det kan også betyde, at vi ikke har så meget erfaring i at arbejde sammen med andre. Derfor er jeg så glad over, at vi nu begynder at blive anerkendt for, at vi har fokuseret på det.”

Lars Fruergaard Jørgensen er Senior Vice President for Corporate Development & IT hos Novo Nordisk, og den anerkendelse, han snakker om, er en undersøgelse foretaget af Boston Consulting Group, hvor det danske selskab bliver placeret i verdenstoppen over foretrukne samarbejdspartnere i biotekindustrien.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MedWatch

Her er de vigtigste nyheder fra MedWatch i uge 39

Et konsortium står til at overtage Ferrosan Medical Devices, der kan være klar til en børsnotering inden for en femårig tidshorisont. Derudover fortsætter kampen om medarbejderne i branchen, mens Novo Nordisk har indgået en ny aftale. Gik du glip af noget?

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MedWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier