Leo Pharma i jagt på nye behandlingsmetoder
![Lars Olsen, direktør for product discovery, Leo Pharma.](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article4738290.ece/ALTERNATES/schema-16_9/Lars%2520Olsen.jpg)
Der sker store ændringer i det danske medicinalselskab Leo Pharma. Ledelsen og organisationen er blevet ændret, men det er ikke det eneste.
Ifølge Lars Olsen, direktør for salg & marketing og product discovery, vil selskabet øge fokus på patienternes behov og ønsker.
"Patienten har jo en klar mening om det, for psoriasis er noget man kan se, og det påvirker dem psykologisk," siger direktøren til Berlingske og uddyber:
Fordi det fedter
"I dag har myndighederne og især betalerne først og fremmest fokus på om et lægemiddel har effekt, men det er sådan, at hvis man putter et psoriasismiddel i en salve, så har det større effekt, end hvis man putter det i en gel.
Problemet er bare, at mange patienter i store dele af verden ikke bryder sig om salve, fordi det fedter. Derfor lader de måske være med at bruge lægemidlet, og så har hverken myndigheder, betalere og - endnu vigtigere patienten - fået noget ud behandlingen."
Derfor har Leo Pharma nedsat et særligt team, hvis fokus er at finde nye, forbedrede metoder til at give medicinen, og efterfølgende overbevise især dem, der betaler for behandlingen, om fordelene.
Direktør-ændringer i Leo Pharma
Løven udvider europæisk samarbejdsaftale