Leo Pharma etablerer ny international struktur

Verdens inddeles nu i Leo Pharmas fem, egen-definerede regioner. Den administrerende direktør erkender, at koncernens generelle globale ekspansion er et sats.
Foto: PR
Foto: PR

Medicinalkoncernen Leo Pharma, der investerer milliarder af kroner i en ny vækststrategi, opdeler nu koncernen i fem internationale regioner.

Det skriver Børsen i dag, og virksomhedens adm. direktør Gitte Aabo, siger, at målet er, at Leo Pharma som led i den internationale strategi i 2015 dækker store dele af kloden med egne salgsorganisationer.

”Det er vores mål, at vi i 2015 kan nå ud til 20 millioner patienter,” siger hun til Børsen.

De fem regioner, som Leo Pharma inddeler koncernen i er USA, Lamea (Latinamerika, Afrika og Mellemøsten), EU5+ (Australien, Canada, Tyskland, Irland, Italien, New Zealand, Spanien og Storbritannien).  Hertil kommer ZOE, der dækker over de resterende europæiske markeder, og den sidste region er Asien.

Virksomheden udpeger i samme forbindelse ni markeder som afgørende fokusmarkeder. Det er: USA, Storbritannien, Frankrig, Tyskland, Brasilien, Rusland, Kina, Japan og Sydkorea. Kun i Japan mangler selskabet en salgsorganisation.

I en overordnet kommentar til den globale strategi fra et tidligere nordeuropæisk fokus, siger Gitte Aabo til Børsen:

”Jeg er 100 procent overbevist om, at investeringen tjener sig ind. Det er selvfølgelig et sats at indlede en global ekspansion og forandre virksomhedens kultur. Men jeg tror på at gøre tingene helhjertet, og jeg mener, at det er vores opgave at gøre en forskel for patienterne på globalt plan.”

Leo Pharmas vækststrategi holder firmaet ude af Indien

Leo Pharma dykker planmæssigt

Trængsel på markedet for ny hudmedicin

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også