Anders Hedegaard: Organisation lige så vigtig som nye produkter

En helstøbt indsats med både fokus på både innovation,  salg og service er alfa og omega for at lykkes, lyder det fra GN Resounds topchef, der har succes med sine strategiske partnerskaber.
Foto: GN Store Nord/PR
Foto: GN Store Nord/PR
AF RITZAU FINANS

Den store fremgang, som GN Resound har oplevet gennem de seneste år - og særligt på det amerikanske marked - er et resultat af en helstøbt indsats omkring nye produkter og et stort arbejde med salgs- og serviceorganisationen.

For begge dele er stort set lige dele vigtige, hvis man skal have succes, lyder vurderingen fra Anders Hedegaard, der er administrerende direktør hos GN Resound.

Selv om man har gode produkter, kan man ikke alene sælge dem, hvis organisationen omkring kunderne ikke kan yde en tilstrækkelig service.

Og det er en af hemmelighederne bag den succes, som GN Resound har haft med sine strategiske partnerskaber med blandt andet den italienske høreapparatforhandler Amplifon, men også amerikanske Costco og en række andre aktører.

"Det er utrolig vigtigt. Vi er nødt til at sikre, at vi er innovative. Nye produkter giver noget hype og giver dig en anledning til at besøge dine kunder. Der er ingen tvivl om, at det selvfølgelig har en effekt," siger Anders Hedegaard til Ritzau Finans.

"Men det er hele vejen rundt, at du skal have styr på din butik. Hvis man har en butik med nogle gode produkter - men en elendige service - så falder kunderne bare fra. Det er ikke noget, der holder. Man skal få det hele til at spille sammen. Og vi har stadig masser, vi kan gøre bedre," fortsætter han.

Stor aftale

Inden for en overskuelig fremtid skal GN Resound forhandle om en stor aftale med den amerikanske supermarkedskæde Costco - nemlig om kædens eget brand inden for høreapparat, Kirkland Signature, der gennem de seneste år har været leveret af GN Resound.

Og det er en vigtig del af det danske selskabs gode relation til Costco, men det er ikke kritisk afgørende form, at GN også fremover kan have et fornuftigt aftryk hos kæden, at den næste kontrakt også bliver vundet.

"Vi vil da også meget gerne have Kirkland Signature 7.0. Vi allokerer mange ressourcer til det, men det er ikke et enten/eller. Costco er en blanding af det private brand og de brandede produkter fra selskaberne. Og selv da vi ikke havde Kirkland Signature, havde vi også en stor forretning hos Costco," siger Anders Hedegaard.

GN frygter ikke konkurrenterne trods stor WDH-lancering

GN tilbage på amerikansk vækstspor

ATP håber på mere ro på GN's ledelsesgang 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også