
Den danske afdeling af executive search-virksomheden Korn/Ferry International har fundet årets fem ’rising stars’ for Berlingske Business. Blandt dem er Susanne Skovgaard Nickelsen, der er vice president, medical nordic/baltic og country lead Denmark hos Astra Zeneca, og Emil Kongshøj Larsen, vice president of business strategy i international operations hos Novo Nordisk.
De to er blandt de fem rising stars, fordi de begge er billedet på en ny ledertype, som Korn/Ferry International mener, der især bliver brug for i toppen af dansk erhvervsliv i fremtiden, lyder begrundelsen for valget.
Den nye ledertype skal være særlig stærk og beslutningsdygtig i en verden, hvor optimismen er ved at trænge op til overfladen globalt set.
”I 2007 var mulighederne uendelige. Ledere dengang skulle være meget risikovillige og vise, hvor meget de turde. Nu, hvor vi er på den anden side af den værste krise, skal der skabes profit frem for vækst, og det kan medføre behov for et ledelsesskifte. Vi kan mærke et stort sug efter globale ledere, og de kvaliteter, der efterspørges, er blandt andet større realisme og større ydmyghed end før krisen – lederne skal hurtigt kunne tilpasse sig efter omstændighederne, være beslutsomme og konkrete,” siger senior client partner hos Korn/Ferry International Stephen Bruyant-Langer til Berlingske Business.
Hurtige beslutninger
Ifølge ham medfører det, at den nordiske ledelsesmodel med idealer om at være hensynsfuld og udvise tillid ikke passer med det fokus på bundlinjen, som vi kommer til at opleve. Som leder skal man kunne levere på den korte bane, og det er ikke sikkert, at alle kan nå at blive enige først, forklarer han. Derfor er det nødvendigt at gentænke og udvide den nordiske ledelsesmodel.
Og det er netop det, som Korn/Ferry International vurderer, at Susanne Skovgaard Nickelsen og Emil Kongshøj Larsen kan – navigere kortsigtet i et usikkert marked samtidig med, at de er ydmyge.
Virksomheden begrunder valget af netop de to medicinalchefer med, at Emil Kongshøj Larsen har en stærk analytisk sans og en detalje- og løsningsorienteret arbejdsgang, mens Susanne Skovgaard Nickelsen skaber resultater ved at være stærkt strategisk og analytisk tænkende.
Mere fra MedWatch
Bavarian Nordic har fundet en amerikansk produktionspartner
Den amerikanske regering har allerede købt millioner af doser af Bavarian Nordics vaccine mod abekobber, og for at kunne honorere forventeligt mange flere ordrer fra den kant, har det det danske selskab fundet og allieret sig med en amerikansk produktionspartner, ligesom man er på udkig efter kontraktproducenter i resten af verden også.
GN vil søge om tilladelse til at sælge flagskib som otc-produkt
Dagen efter, at FDA, de amerikanske sundhedsmyndigheder, meldte sig klar med de endelige retningslinjer for salg af høreapparater i håndkøb, går GN Hearing nu i offensiven ved som det hidtil eneste danske selskab at ville søge om registrering af et af sine flagskibsprodukter - høreapparatet Jabra Enhance Plus som otc-produkt.