Sonova retter fokus mod svært hørehæmmede børn

Schweiziske Sonovas nye lancering er målrettet to vigtige segmenter.
Foto: Sonova/PR
Foto: Sonova/PR
RITZAU FINANS

Verdens største producent af høreapparater, schweiziske Sonova, udbygger sit fokus på høreapparater til børn - det såkaldte pædiatri-område - med sin seneste lancering, der blev præsenteret ved sidste uges messe hos den amerikanske audiologiforening, American Academy of Audiology (AAA), i Phoenix.

Samtidig er der også blevet bygget et ekstra lag på produkterne til svært hørehæmmede - begge dele segmenter, som Sonova selv opfatter som meget afgørende.

"Denne gang positionerer vi produkter, der passer perfekt i to af de store segmenter. Høreapparater til børn er generelt et vækstmarked, og segmentet med svært hørehæmmede på 80 år og derover er også meget attraktivt og i vækst," forklarer Lukas Braunschweiler, der er administrerende direktør hos Sonova, i et interview med Ritzau Finans.

Den nye produktfamilie til børn går under navnet Phonak Sky V, mens Phonak Naida V er navnet på de nye produkter til svært hørehæmmede. Begge produkter lanceres over fire prisklasser, og dermed er hele udrulningen af Sonovas Venture-platform fuldendt.

En væsentlig del af Phonak Sky V er et nyt opdateret styresystem, Autosense Sky OS, der er specielt indstillet til børn, som blandt andet har mere brug for automatiske omstillinger til forskellige miljøer - eksempelvis i skolen.

"Børn har bare nogle anderledes behov. De er ikke bare små voksne, for de lever anderledes. De manuelle skift er svære med børn. Det er svært nok at vænne voksne til dem, men med børn er det bare endnu mere vanskeligt," siger Lukas Braunschweiler.

Sammen med de nye produkter er der også lanceret en stribe trådløse tillægsprodukter i den såkaldte Roger-serie, der er baseret på 2,4 GHz-frekvensen - blandt andet en ny bordmikrofon, der skulle egne sig særligt godt til møder.

"Det er meget vigtigt, at vi tilbyder en fuldendt løsning med vores produkter, og derfor er der også alle de her kommunikationsprodukter," forklarer Lukas Braunschweiler.

GN frygter ikke konkurrenterne trods stor WDH-lancering

WDH-lancering stjæler fokus ved amerikansk messe

GN tilbage på amerikansk vækstspor

Medie: Amplifon går efter AudioNova

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også