GN Netcom får ny stor sportskonkurrent

Med Logitechs opkøb af headsetproducenten Jaybird får GN Netcom en markant modstander på halsen, men konkurrencen kan også være gavnlig, siger direktør.
Foto: gn netcom
Foto: gn netcom

Danske GN Store Nords forretning inden for bl.a. sportsheadset, GN Netcom, har fået en ny stor konkurrent. Det sker, efter at det store it-firma Logitech, som laver alt lige fra computermus til højttalere, onsdag har valgt at spendere 50 mio. dollar på købet af Jaybird.

Sidstnævnte laver nemlig også sportsheadset, og med Logitechs finansielle og markedsføringsmæssige muskler i ryggen får det danske selskab og dets Jabra-sportsprodukter (billedet) nu en særdeles skrap modstander. Det erkender GN Netcom da også selv over for Børsen, men påpeger også at handlen kan have fordele for danskerne.

”Logitech kan bidrage til at etablere kategorien globalt i et højere tempo, hvilket klart vil være til vores fordel. Samtidig får vi jo antagelig en større konkurrent uden for USA, men vi er vant til at agere i skarp konkurrence,” udtaler den nye adm. direktør i GN Netcom, René Svendsen-Tune, til avisen.

ATP håber på mere ro på GN's ledelsesgang

GN tildeler tegningsoptioner til direktionen

GN-formand: Aktiekursen blev ramt af enkeltsager i 2015

GN-aktien fair prissat til 130 kr, mener ugebrev

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også