GN-chef: Skal bruge medierne mere til branding

Slutbrugerne sætter sig mere og mere ind i sagerne, før de tager beslutning om valg af høreapparat, mener GNs Anders Hedegaard.
AF RITZAU FINANS

GN Store Nords høreapparatforretning, GN Resound, har haft stor succes med at brande sit Made for iPhone-høreapparat, Resound Linx, gennem store danske og internationale medier i forbindelse med lanceringen tidligere i år. Og netop den kanal, som ikke er specielt udbredt som branding-værktøj i høreapparatbranchen, er der gode muligheder i også i fremtiden, vurderer Anders Hedegaard, der er administrerende direktør for GN Resound.

Men det skal gøres med omtanke.

"Det, vi gjorde, havde en effekt, og det skal vi prøve at bruge fremover, men der skal også være en attraktiv historie. Det er der med Made for iPhone. Med Linx har vi oplevet, at folk har hørt om det og er gået til audiologen, som så bliver opmærksom på vores produkt. Der er noget dynamik i det, som vi skal kigge på, " siger Anders Hedegaard i et interview med Ritzau Finans i forbindelse med EUHA-messen i Hannover.

Hvis man kan sælge den gode historie i medierne frem for gennem deciderede reklamekampagner, er der desuden også penge at spare.

"Vi har haft god erfaring med det i år, og det, der var rigtig interessant, var, at det var ret billigt. Vi gik ud og fortalte historien, som så blev fanget af nyhedsmedierne, og så længe det er nyheder, skal vi jo ikke betale for det, "siger Anders Hedegaard.

En af de tendenser, som han blandt andet ser fra sin stol, er, at slutbrugerne i højere og højere grad klæder sig selv på, før de tager beslutningen om at skaffe sig et høreapparat. Og netop i den henseende kan medierne og internettet udnyttes.

"Vi oplever også, at folk i højere og højere grad bruger internettet. Folk danner sig en mening, før de træffer en beslutning om, hvilket apparat de vil have. Det kommer vi til at se mere og mere i de kommende generationer, der er mere vant til at bruge internettet," siger Anders Hedegaard.

"Sociale medier er klart også en af vejene, så det vil også vokse. Det vigtige ved det er evnen til at overføre det til konkret forretning. At kunne konvertere det til stigende salg. Og det har vi heldigvis oplevet med Resound Linx," fortsætter han.

Hedegaard: VA-segment optimalt for Resound Linx

GN vil kæmpe for tabt Costco-terræn 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også