GN vil kæmpe for tabt Costco-terræn

GN Resounds adm. direktør, fhv. Bavarian Nordic-boss Anders Hedegaard, er klar til at kæmpe for markedsandelen i varehuskæden Costco.
AF RITZAU FINANS

GN Store Nords høreapparatforretning, GN Resound, har kunnet mærke forøget konkurrencepres hos den amerikanske varehuskæde Costco, siden schweiziske Sonova tidligere på året begyndte at levere produkter ind under Phonak-brandet.

GN Resound leverer selv produkterne til Costcos eget brand, Kirkland Signature, men det danske selskab har kunnet mærke ekstra hård

konkurrence og pres på markedsandelen siden Sonovas indtog. Resound står dog fast på sin position og er klar til at tage kampen om markedsandelene op.

"Vi har været i Costco i årevis, og vi har været meget succesfulde der. Vi er stadig succesfulde og har en stor og meget attraktiv forretning, selv om der er kommet en konkurrent ind. Vi vil blive i Costco, så vi tager kampen op for at beholde vores andel af det segment, siger Anders Hedegaard, der er nytiltrådt administrerende direktør hos GN Resound, under selskabets præsentation ved EUHA-messen i Hannover onsdag.

Kirkland Signature-aftalen med Costco står til at skulle genforhandles næste år, og dermed kan GN Resound blive udsat for endnu et angreb, idet konkurrerende selskaber som eksempelvis Sonova også kan byde ind.

Men det danske selskab er klar til kamp.

"Vi tager udfordringen og går efter at få aftalen," siger Anders Hedegaard.

GN Resound begyndte at levere ind til Costcos Kirkland Signature-brand i tredje kvartal sidste år.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også