Sonova-CEO: Vi vinder fortsat markedsandele

Høreapparat-koncernen Sonova erobrer markedsandele med sin produktplatform Quest, fortæller direktøren.
Foto: Lars Krabbe
Foto: Lars Krabbe
Af Ritzau Finans

Den schweiziske høreapparatproducent Sonova, der konkurrerer med både GN Resound og William Demant Holding, har stor succes med sin produktplatform Quest, der blev lanceret i efteråret 2012, hvor den afløste den udskældte Spice-platform.

I hvert fald vinder det schweiziske selskab fortsat markedsandele, afslører Lukas Braunschweiler, administrerede direktør hos Sonova, i forbindelse med selskabets kapitalmarkedsdag i Stäfa onsdag.

"Quest-produkterne er blevet rigtig positivt modtaget det seneste år, og vi vinder fortsat markedsandele," fastslår direktøren.

Quest-platformen, der blandt andet omfatter høreapparaterne Phonak Virto og Phonak Bolero, som blev lanceret i alle priskategorier i forbindelse med EUHA-høreapparatmessen i Frankfurt sidste år, har blandt andet skaffet Sonova en række nye kunder, som bidrager til væksten.

"23 pct. af Quest-platformens kunder er kunder, der ikke havde haft Sonova-produkter de foregående 12 måneder, så det er et klart vidnesbyrd om den succes, vi har haft med den nye platform," siger Lukas Braunschweiler.

 Nordea: William Demant den langsigtede vinder 

 Sonova: Store udviklingsmuligheder for 3D-teknologi 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også