MedWatch

Sonova-CEO: Vi vinder fortsat markedsandele

Høreapparat-koncernen Sonova erobrer markedsandele med sin produktplatform Quest, fortæller direktøren.

Foto: Lars Krabbe

Den schweiziske høreapparatproducent Sonova, der konkurrerer med både GN Resound og William Demant Holding, har stor succes med sin produktplatform Quest, der blev lanceret i efteråret 2012, hvor den afløste den udskældte Spice-platform.

I hvert fald vinder det schweiziske selskab fortsat markedsandele, afslører Lukas Braunschweiler, administrerede direktør hos Sonova, i forbindelse med selskabets kapitalmarkedsdag i Stäfa onsdag.

"Quest-produkterne er blevet rigtig positivt modtaget det seneste år, og vi vinder fortsat markedsandele," fastslår direktøren.

Quest-platformen, der blandt andet omfatter høreapparaterne Phonak Virto og Phonak Bolero, som blev lanceret i alle priskategorier i forbindelse med EUHA-høreapparatmessen i Frankfurt sidste år, har blandt andet skaffet Sonova en række nye kunder, som bidrager til væksten.

"23 pct. af Quest-platformens kunder er kunder, der ikke havde haft Sonova-produkter de foregående 12 måneder, så det er et klart vidnesbyrd om den succes, vi har haft med den nye platform," siger Lukas Braunschweiler.

 Nordea: William Demant den langsigtede vinder 

 Sonova: Store udviklingsmuligheder for 3D-teknologi 

Mere fra MedWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MedWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier