Sonova-CEO: Vi vinder fortsat markedsandele
Den schweiziske høreapparatproducent Sonova, der konkurrerer med både GN Resound og William Demant Holding, har stor succes med sin produktplatform Quest, der blev lanceret i efteråret 2012, hvor den afløste den udskældte Spice-platform.
I hvert fald vinder det schweiziske selskab fortsat markedsandele, afslører Lukas Braunschweiler, administrerede direktør hos Sonova, i forbindelse med selskabets kapitalmarkedsdag i Stäfa onsdag.
"Quest-produkterne er blevet rigtig positivt modtaget det seneste år, og vi vinder fortsat markedsandele," fastslår direktøren.
Quest-platformen, der blandt andet omfatter høreapparaterne Phonak Virto og Phonak Bolero, som blev lanceret i alle priskategorier i forbindelse med EUHA-høreapparatmessen i Frankfurt sidste år, har blandt andet skaffet Sonova en række nye kunder, som bidrager til væksten.
"23 pct. af Quest-platformens kunder er kunder, der ikke havde haft Sonova-produkter de foregående 12 måneder, så det er et klart vidnesbyrd om den succes, vi har haft med den nye platform," siger Lukas Braunschweiler.