MedWatch

WDH-direktør: Mange nye produkter slører billedet

Konkurrenternes mange nyintroduktioner af produkter gør ifølge adm. direktør Niels Jacobsen det vanskeligere for William Demant at fastholde salget af de vigtige højprisprodukter.

Foto: Niels Hougaard / Jyllands-Posten

William Demant har netop udsendt årets første kvartalsmeddelelse, hvori man fastholder forventningerne til 2013, men samtidig kan rapportere om usikre markedsforhold, nu også i USA forklarer adm. direktør Niels Jacobsen til MedWatch.

”Det er dog ikke den nye normal med en lavere vækst i USA. Men det er svært at sige på baggrund af et første kvartal, hvor der som i år sker væsentlige forskydninger i antallet af salgsdage – altså når påsken flytter fra andet til første kvartal, og det er svært at korrigere for og vurdere påvirkningen,” siger han og tilføjer:

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MedWatch

Genmab-partner trækker sig fra samarbejde

Abbvie ønsker ikke længere at udvikle en fælles kræftkandidat med Genmab, men biotekselskabet skal stadig betale royalites af et eventuelt fremtidigt salg ved kommercialisering.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MedWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier