Høreapparatkæde ramt af fransk tilbagegang

Den fransk-italienske høreapparatskæde Audika kom i modvind i første kvartal, hvor omsætningen dykkede især i marts.
Samlet bød kvartalet på et omsætningsfald på 8,8 pct. til 23,1 mio. euro, hvilket især skyldes udviklingen i Frankrig. Marts var præget af ekstremt dårlige vejrforhold, og det kan sammen med en relativt sen kampagnestart i midten af marts mod januar sidste år, forklare tilbagegangen, skriver Audika i en salgsopdatering.
Salget i Frankrig faldt med 9,5 pct. til 21,2 mio. euro, mens salget i Italien udviklede sig fladt og landede på 1,9 mio. euro.
Audika skriver, at selskabet fortsat er forsigtig i forhold til udviklingen i 2013. Det er dog ambitionen at høste frugterne af reklamekampagnen, der blev indledt medio marts. De første resultater af kampagnen oplyses at være positive.
Sonova fortsætter børsnedturen