Össur-dir: Vi skal udnytte opmærksomheden

Protesevirksomheden skal udnytte den opmærksomhed sommerens OL gav selskabet.
Foto: Össur / PR
Foto: Össur / PR
Ritzau Finans

Islandske Össur, der producerer benproteser, sidder efter sommerens Olympiske Lege i en unik situation på verdensmarkedet, som selskabet bliver nødt til at benytte sig af. Det siger selskabets Vice President of Marketing, Kim de Roy, på selskabets kapitalmarkedsdag i Dansk Arkitektur Center.

"Opmærksomheden omkring vores produkter har aldrig været større, end den er nu. Og det skal vi rykke på," siger han.

Össur, der sidder på cirka 21 pct. af verdensmarkedet for proteser, fik voldsom medieopmærksomhed under OL i London i sommer, hvor mediedarlingen Oscar Pistorius - eller "Blade Runner" - som den første nogensinde deltog i de olympiske løbekonkurrencer med benproteser.

"Vi skal bruge den opmærksomhed, vi har lige nu. Det er en oplagt mulighed for at vise kunder og sundhedssektoren, at vores produkter virker og er - synes vi - bedre end vores konkurrenters," siger Kim de Roy.

Össur-chef: “Vi skal have flere ben at stå på”

Svigtende salg i USA får Össur til at nedjustere

Protese-koncern vil købe sig ind i Sydamerika

Össur håber på at udvikle tankestyrede proteser 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også