MedWatch

Össur-dir: Vi skal udnytte opmærksomheden

Protesevirksomheden skal udnytte den opmærksomhed sommerens OL gav selskabet.

Foto: Össur / PR

Islandske Össur, der producerer benproteser, sidder efter sommerens Olympiske Lege i en unik situation på verdensmarkedet, som selskabet bliver nødt til at benytte sig af. Det siger selskabets Vice President of Marketing, Kim de Roy, på selskabets kapitalmarkedsdag i Dansk Arkitektur Center.

"Opmærksomheden omkring vores produkter har aldrig været større, end den er nu. Og det skal vi rykke på," siger han.

Össur, der sidder på cirka 21 pct. af verdensmarkedet for proteser, fik voldsom medieopmærksomhed under OL i London i sommer, hvor mediedarlingen Oscar Pistorius - eller "Blade Runner" - som den første nogensinde deltog i de olympiske løbekonkurrencer med benproteser.

"Vi skal bruge den opmærksomhed, vi har lige nu. Det er en oplagt mulighed for at vise kunder og sundhedssektoren, at vores produkter virker og er - synes vi - bedre end vores konkurrenters," siger Kim de Roy.

Össur-chef: “Vi skal have flere ben at stå på”

Svigtende salg i USA får Össur til at nedjustere

Protese-koncern vil købe sig ind i Sydamerika

Össur håber på at udvikle tankestyrede proteser 

Mere fra MedWatch

Dansk Biotek skifter navn

Den danske brancheorganisation for biotekselskaber, Dansk Biotek, skifter navn til "Danish Bio - Dansk Biotek" for at imødekomme den stigende internationalisering af branchen, fortæller formand.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MedWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier