Læs alle nyheder fra Coloplasts regnskab for 2. kvartal

Gik du glip af noget?
af redaktionen

Coloplast har tirsdag morgen præsenteret regnskab for 2. kvartal af det skæve regnskabsår 2023/2024.

Kvartalet bød blandt andet på valutamodvind, der fik medicoselskabet til at nedjustere forventningerne til salgsvæksten målt i kroner til 10-11 pct. mod tidligere cirka 11 pct.

I forhold til analytikernes forventninger skuffede både omsætning og overskuddet, da alle forretningsdivisioner - på nær den mindste division S&R Pleje - omsatte for mindre end ventet.

Over for MedWatch beskriver finansdirektør Anders Lonning-Skovgaard til MedWatch dog de seneste tre måneder som tilfredsstillende.

”Jeg synes, at vi kan være tilfredse med vores andet kvartals regnskab. Vi kommer ud med en organisk vækst på 8 pct., og vi leverer en indtjeningsgrad på 27 pct. Det er inden for den guidance, vi har for året,” siger han.

LÆS: Coloplast-direktør er tilfreds med kvartalsregnskab trods valutamodvind

Derudover bød kvartalsregnskabet på annonceringen af flere nye produkter, hvoraf de vigtigste er lanceringen af den forsinkede, digitale stomiplatform Heylo, der nu sendes på markedet Storbritannien, efter at Coloplast med virkning fra 1. juli har opnået refusionsgodkendelse. 

LÆS: Coloplast får gennembrud i stomi-forhandlinger: Digitalt lækagesystem får refusion i Storbritannien

Ifølge innovationsdirektør Nicolai Buhl har det ikke krævet store sværdslag at forhandle prisen for det nye topprodukt på plads med de britiske mynidgheder.

”Vi er meget tilfredse med den pris, vi har fået,” siger han til MedWatch.

LÆS: Skærpede myndighedskrav forsinkede stor Coloplast-lancering: ”Sådan et produkt havde de simpelthen ikke set før”

Læs også


Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også