Coloplasts stomi-forretning skuffer på grund af timing i ordrer

Væksten i Stomi-forretningen var drevet af bredt baseret vækst i og Europa og ”øvrige markeder”, som kompenserede for lavere momentum i USA.
Kristian Villumsen, adm. direktør i Coloplast. | Foto: Stine Bidstrup
Kristian Villumsen, adm. direktør i Coloplast. | Foto: Stine Bidstrup
AF MARKETWIRE

Coloplasts største forretningsområde, Stomi, havde encifret vækst i andet kvartal af sit forskudte regnskabsår 2023/24.

I perioden omsatte Coloplasts stomiforretning for 2281 mio. kr. efter en organisk vækst på 7 pct.

Der var til sammenligning ventet en omsætning på 2358 mio. kr. og en organisk vækst på 8,4 pct. ifølge konsensusestimater indsamlet hos op mod 20 analytikere af selskabet selv.

Året forinden omsatte Coloplasts stomiforretning til sammenligning for 2204 mio. kr. og kunne notere en organisk vækst på 6 pct. i divisionen.

”Væksten i Stomi var drevet af bredt baseret vækst i Øvrige Markeder og Europa, som kompenserede for lavere momentum i USA, hvor væksten var påvirket af ordre-timing og nu forventes at bedres i andet halvår,” skriver Coloplast i regnskabet.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også