Græsk prisreform har gjort ondt i Coloplast: "Vi forventer at have set det meste"

I to år har en prisreform i Grækenland presset væksten i Coloplasts hud- og sårplejedivision, men nu forventer topchef Lars Rasmussen, at det snart er slut med ubehagelige overraskelser fra den front. 
Coloplasts hud- og sårplejeforretnings omsætning faldt i årets første kvartal med 9 pct. i forhold til samme periode året før. Omsætningen var ellers steget 2 pct., hvis man havde trukket Grækenland ud af regnestykket. | Foto: Sarah Christine Nørgaard/Ritzau Scanpix
Coloplasts hud- og sårplejeforretnings omsætning faldt i årets første kvartal med 9 pct. i forhold til samme periode året før. Omsætningen var ellers steget 2 pct., hvis man havde trukket Grækenland ud af regnestykket. | Foto: Sarah Christine Nørgaard/Ritzau Scanpix

Siden årsregnskabet for 2015/16 har en græsk prisreform spøgt og hærget i finanserne hos Coloplast - specielt i selskabets hud- og sårplejeforretning.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også