Novo vokser i USA

Novo Nordisks amerikanske salg vokser fortsat med hastige skridt. Til gengæld taber man markedsandele.
Foto: Torben Åndahl
Foto: Torben Åndahl

Det var på forhånd ventet, at Novo Nordisks amerikanske salg ville vise pæne vækstrater, idet regnskaberne fra både Eli Lilly og AstraZeneca indikerede et lukrativt amerikanske diabetesmarked. Og sådan ser det ud til at være. Det amerikanske salg vokser nemlig hele 11 pct. målt i lokal valuta, mens salget som følge af den styrkede dollarskurs lander 34 pct. højere. Det fremgår af det netop offentliggjorte regnskab for første kvartal 2015.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også