Life Science kan det dér med PR

Topplaceringerne i Berlingske Guldnummers PR Barometer går til presseafdelinger i life science-firmaer. Se Top 5 her.
Foto: Colourbox
Foto: Colourbox

Det er to, ja næsten tre på en god dag, life science-virksomheder, der tager topplaceringerne i det Top 20 PR Barometer 2014, som Berlingske Business i dag offentliggør i sit årlige Guldnummer.

Novo Nordisk, koncernen, der er her og der i alle målinger, stormer ind på førstepladsen i en samlet PR-vurdering, efterfulgt af medicokoncernen Coloplast, der er rykket fra en 9. plads til en 2. plads. Det er her, at pressechef Simon Augustesen styrer samspillet med pressen. Coloplast kommer også mere og mere i pressens søgelys i kølvandet på resultater, bl.a. målt på overskudsgraden, der fortsætter med at overraske.

På 3. pladsen ligger Novozymes, der også har en mindre biopharma-afdeling.

Cirka 270 journalister har deltaget i undersøgelsen, der er gennemført af analysefirmaet Aalund.

I spidsen for Novo Nordisks globale kommunikation sidder Mike Rulis, og han fortæller til Berlingske, at Novo får over 1000 pressehenvendelser årligt, omtrent halvdelen fra udlandet.

”Vi får flere henvendelser, end vi kan efterkomme – og mange med spørgsmål og forespørgsler om kommentarer på noget, der ikke har specielt relevans for os. Jeg tror, at det hænger sammen med, at det er forholdsvis let at ringe til os, der er altid et venligt menneske, der tager telefonen. Det er nok bivirkningen af at have et korps af velfungerende pressemedarbejdere,” siger Mike Rulis.

Her Top-5 i PR Barometeret:

1.Novo Nordisk

2.Coloplast

3.Novozymes

4.Pension Danmark

5. AP Pension

Kilde: Berlingske

Novo Nordisk næstbedst i verden

Rebien blander sig med verdenseliten 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også