Kæmpe ledelsesrokade i BMS

Bristol-Myers Squibb vil udvikle sin forretningsstruktur og skabe en centraliseret kommerciel organisation, og det medfører nu en omfattende ledelsesrokade.

Den amerikanske medicinalvirksomhed Bristol-Myers Squibb foratger nu en række væsentlige omrokeringer i sin topledelse. Det fremgår af en pressemeddelelse fra selskabet.

”For at støtte dets fortsatte succes som en biofarma-leder videreudvikler selskabet nu sin forretningsmodel og skaber en global integreret kommerciel organisation og udvider rækkevidden for sin finansielle organisation,” hedder det i meddelelsen.

Helt konkret betyder det, at den tidligere direktør for den amerikanske del af forretningen, Giovanno Caforio, nu bliver chief commercial officer - en helt ny stilling i selskabet. Her vil han få ansvaret for den globale kommercielle strategi og den kommercielle drift på tværs af alle regioner. Murdo Gordon, som tidligere stod i spidsen for afdelingen US Oncology, overtager Giovanno Caforios tidligere stilling som ansvarlig for den amerikanske forretning.

Herudover vil man udvide ansvarsområdet for den nuværende CFO, Charles Bancroft, som nu får ansvaret for Business Development and Strategy. Her vil han få til opgave at ”udvikle en integreret tilgang til økonomistyring, forretningsudvikling og strategi”, som  skal sikre at selskabet lever op til sine langsigtede målsætninger.

Og endelig vil Beatrice Cazala, executive vice president, Commercial Operations, som har haft ansvaret for Global Commercialization, Europe and China, blive flyttet over i en ny stilling. Præcis hvad denne nye stilling indebærer meldes der dog ikke noget om på nuværende tidspunkt.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også