Lægerne bliver igen Lundbecks udfordring

Koncerndirektør for forskning og udvikling i Lundbeck, Anders Gersel Pedersen, er godt tilfreds med den label, som den potentielle milliardsællert, antidepressivet Brintellix, har fået. Udfordringen består i, om samarbejdspartneren Takedas markedsføringsmaskine er velsmurt.
Foto: /ritzau/Martin Lehmann/Arkiv
Foto: /ritzau/Martin Lehmann/Arkiv

Antidepressivet Brintellix er blevet godkendt af de amerikanske sundhedsmyndigheder, FDA, og det forventes, at det kun er et spørgsmål om tid, før milliarderne ruller ind hos Lundbeck og den japanske partner Takeda. Den eneste hurdle er at få overbevist lægerne om, at midlet er så godt, som Lundbeck og Takeda mener, og som en række kliniske studier også har vist.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også