MedWatch

AstraZenecas danske forretning skranter

På fire år er giganten AstraZenecas danske omsætning mere end halveret, og nedturen fortsætter. Martin Olovsson, marketingdirektør for Norden og Baltikum, forklarer hvorfor, og hvad der skal vende skuden.

Foto: AstraZeneca/PR

Omsætningen for medicinalkæmpen AstraZenecas danske datterselskab har siden 2009 kun kendt én vej. Nedad. Mens toplinjen i 2009 nåede op på 642,6 mio. kr., så endte den i 2012 på 312,27 mio. kr. Fra 2011 til 2012 alene faldt omsætningen med 21,5 pct., og faldet fortsætter ifølge selskabet i 2013.

Samtidig er bundlinjen faldet fra 34,1 mio. kr. i 2009 til 14,25 mio. kr. i 2012, mens antallet af medarbejdere er faldet fra 172 til 90.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MedWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MedWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier