AstraZenecas danske forretning skranter

På fire år er giganten AstraZenecas danske omsætning mere end halveret, og nedturen fortsætter. Martin Olovsson, marketingdirektør for Norden og Baltikum, forklarer hvorfor, og hvad der skal vende skuden.
Foto: AstraZeneca/PR
Foto: AstraZeneca/PR

Omsætningen for medicinalkæmpen AstraZenecas danske datterselskab har siden 2009 kun kendt én vej. Nedad. Mens toplinjen i 2009 nåede op på 642,6 mio. kr., så endte den i 2012 på 312,27 mio. kr. Fra 2011 til 2012 alene faldt omsætningen med 21,5 pct., og faldet fortsætter ifølge selskabet i 2013.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også