MedWatch

Bank: Merck opruster markedsføring af ALK-midler

Da FDA accepterede en ansøgning om at få godkendt ALK og Mercks vaccine mod græspollenallergi i USA, viste mediedækningen, ifølge en investeringsbank, at giganten Merck er meget villig til at lægge kræfter i for at opnå succes.

Foto: ALK-Abelló / PR

Mere end 50 omtaler på hjemmesider og i aviser og over 20 indslag på TV. Det var ifølge en optælling fra ALK's amerikanske partner, Merck, resultatet, da amerikanerne sidst i marts gik til pressen med nyheden om, at FDA har accepteret at behandle en ansøgning om at godkende en ny vaccine mod græspollenallergi.

Vaccinen er udviklet af danske ALK, men markedsføres i Nordamerika af Merck, der som bekendt er et af verdens største medicinalselskaber. Og netop mediedækningen beviser, at Merck er villig til at lægge sine enorme markedsføringskræfter i salget af vaccinen, der i Europa hedder Grazax. Det vurderer den norske bank ABG Sundal Collier.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MedWatch

KU søger chef til nyt life science-program

Københavns Universitet har indledt jagten på den programdirektør, der skal stå i spidsen for innovationsprogrammet Spark Denmark, som Novo Nordisk Fonden forleden kastede 44 mio. kr. efter for at bringe flere akademiske projekter indenfor farma, medico, sundhedsteknologi og industriel biotek til markedet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Ledige job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier