
Mere end 50 omtaler på hjemmesider og i aviser og over 20 indslag på TV. Det var ifølge en optælling fra ALK's amerikanske partner, Merck, resultatet, da amerikanerne sidst i marts gik til pressen med nyheden om, at FDA har accepteret at behandle en ansøgning om at godkende en ny vaccine mod græspollenallergi.
Vaccinen er udviklet af danske ALK, men markedsføres i Nordamerika af Merck, der som bekendt er et af verdens største medicinalselskaber. Og netop mediedækningen beviser, at Merck er villig til at lægge sine enorme markedsføringskræfter i salget af vaccinen, der i Europa hedder Grazax. Det vurderer den norske bank ABG Sundal Collier.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app