MedWatch

Leo optimistisk trods patentudløb i USA

Et patentudløb i USA kostede Leo omsætningstab på over en halv mia. kr., og et nyt patentudløb truer. Men ny-lanceringer trækker i den anden retning. Læs miniserien om den danske medicinalkoncern.

Hudceller | Foto: Leo Pharma/PR

Kopi-konkurrence på psoriasis-cremen Dovonex på det vigtige amerikanske marked har kostet Leo Pharma dyrt, og forude venter endnu et patentudløb. Men ledelsen har en klar plan for, hvordan USA kommer til at tegne sig for en endnu større del af koncernens omsætning.

”Vi gik ind USA i 2010. 40 pct. af det globale lægemiddelmarked er i USA, og derfor er det helt afgørende, at vi som virksomhed har succes i USA. Derfor er det et separat battle, og vi lancerede Picato i USA som det første marked,” siger Leo Pharmas koncernchef Gitte P. Aabo til MedWatch med henvisning til, at USA er et af koncernens fem såkaldte Corporate Must-Win Battles.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MedWatch

CHMP blåstempler ni nye lægemidler i maj

Den europæiske lægemiddelkomite, CHMP, har på dets møde i maj indstillet ni nye lægemidler til godkendelse samt anbefalet, at seks midler kan tages i brug på nye måder. To midler afvist.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MedWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier