MedWatch

Industri ængstelig for Facebook-overvågning

Hvis medicinalfirmaer skal være til stede på de sociale medier, kræver lovgivningen, at de sætter tid og ressourcer af til konstant overvågning af patienters udmeldinger. Ro på, siger konsulenter om branchens bekymringer og har forslag til løsninger.

Det er ikke bare sådan lige til for en medicinalvirksomhed at oprette en Facebook-profil eller en profil på Twitter. De nye medier åbner en port af informationer, som selskaberne er forpligtet til at overvåge.

Den stejle lovgivning, som lægemiddelbranchen er underlagt, pålægger firmaerne at holde regelmæssig øje med, om patienter klager over bivirkninger via de sociale medier.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MedWatch

Eli Lilly får forlomme til fedmehåb hos FDA

Med en fast track status får medicinalselskabet Eli Lilly sænket behandlingstiden for sin registreringsansøgning hos FDA af lægemiddelhåbet Tirzepatid til omtrent seks måneder fra de normale ca. 10 måneder.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MedWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier