MedWatch

Leo Pharma-dir: Hvert land sin model

Der er ikke tale om én ny strategi men mange forskellige, når Leo Pharma forsøger at nå bedre ud til patienterne. Derfor skal strategierne tilpasses efter mulighederne i det enkelte land, fortæller direktøren for salg og marketing.

Foto: LEO Pharma/PR

Når danske Leo Pharma torsdag meldte ud, at man vil ændre drastisk på sine forretningsmodeller, sker det i et forsøg på bedre at nå patienterne og for skabe større tilfredshed og dermed flere kunder til selskabets produkter.

Det fortæller selskabets direktør for salg og marketing Lars Olsen i et interview med MedWatch. Nedskæringen af 300 stillinger i Europa, som Medwatch tidligere har skrevet om, er en del af skiftet, fortæller direktøren. Men nedlæggelserne er ikke besparelser og dækker over en tilpasning af de strategier og forretningsmodeller, som selskabet, hidtil har benyttet.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MedWatch

Genmab-partner trækker sig fra samarbejde

Abbvie ønsker ikke længere at udvikle en fælles kræftkandidat med Genmab, men biotekselskabet skal stadig betale royalites af et eventuelt fremtidigt salg ved kommercialisering.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MedWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier