Sanofi sløjfer 38 F&U-projekter som led i nyt fokus på fire kerneområder

En presset diabetesforretning betyder, at både top- og bundlinje dykker for franske Sanofi i 2018. Samtidig skærer man hele 38 forsknings- og udviklingsprojekter fra, herunder et par inden for diabetes, i sin fortsatte fokusering på nogle få kerneområder.
Foto: Reuters/Ritzau Scanpix/Ralph Orlowski
Foto: Reuters/Ritzau Scanpix/Ralph Orlowski

Franske Sanofi, der i mange år har været blandt Novo Nordisks nærmeste rivaler på diabetesområdet, ser efterhånden ud til at have mistet troen på det marked. Salget af selskabets insulin-blockbuster Lantus er i frit fald, og man er i nyere tid blevet kørt agterud af konkurrenterne, særligt Novo og amerikanske Eli Lilly.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også