Novo Nordisk vil forlænge livet for sit bedst sælgende produkt

Novo Nordisk vil senere i år indsende nye ansøgninger for sin storsælgende GLP-1-analog Victoza i både USA og EU i et forsøg på at få udvidet midlets indlægsseddel og få forlænget patentperioden.
Foto: /Ritzau Scanpix/Søren Bidstrup/
Foto: /Ritzau Scanpix/Søren Bidstrup/

Salget af Novo Nordisks GLP-1-præparat Victoza har muligvis skuffet markedet i den seneste regnskabsperiode, men lægemidlet var alligevel selskabets største salgssucces med en omsætning i årets andet kvartal på 5,7 mia. kr.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også