MedWatch

Novo Nordisk vil forlænge livet for sit bedst sælgende produkt

Novo Nordisk vil senere i år indsende nye ansøgninger for sin storsælgende GLP-1-analog Victoza i både USA og EU i et forsøg på at få udvidet midlets indlægsseddel og få forlænget patentperioden.

Foto: /Ritzau Scanpix/Søren Bidstrup/

Salget af Novo Nordisks GLP-1-præparat Victoza har muligvis skuffet markedet i den seneste regnskabsperiode, men lægemidlet var alligevel selskabets største salgssucces med en omsætning i årets andet kvartal på 5,7 mia. kr.

Og selvom man har arvtageren klar i form af det nyere produkt Ozempic, så vil Victoza fortsat være yderst vigtigt for selskabet i de kommende år, og man har derfor lagt i ovnen til at "forlænge livet" for produktet.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MedWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Ledige job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier