Sanofi giver fortabt på Alzheimers-området

Franske Sanofi vil ikke bruge en masse ressourcer på at udvikle lægemidler mod Alzheimers. De videnskabelige fremskridt på området er simpelthen ikke store nok til, at det kan betale sig, siger selskabets CEO.
Foto: Colourbox
Foto: Colourbox
oversat af Martin Havtorn Petersen

I modsætning til konkurrenter som Merck vil Sanofi ikke presse på for at finde en behandling mod Alzheimers, fordi videnskaben på området ikke er fremskreden nok til at retfærdiggøre omkostningerne ved at udvikle et lægemiddel. Det siger selskabets CEO, Chris Viehbacher, til Bloomberg.

Den franske medicinalproducent, som er steget med 42 pct. det seneste år, vil ”absolut” ikke bruge store ressourcer på at opdage en Alzheimers-behandling, siger Cris Viehbacher.

Det står i stærk kontrast til strategien hos rivaler som Merck, Eli Lilly, Johnson & Johnson og Pfizer.

”Jeg mener, at vi har en del mere grundlæggende videnskabeligt arbejde foran os, før vi har et overblik over, hvad der foregår. I virkeligheden forstår vi højst en lille del af grunden til sygdommen. Det er svært at finde frem til betydende targets,” siger direktøren til nyhedskilden.

Læs hele historien fra Bloomberg her.

 FDA vil slække på regler for Alzheimers-medicin

 Positive data fra Alzheimers-forsøg

 Studie: Hjernelæsioner kan forklare Alzheimers 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også