Demant øger markedsandelen hos amerikanske veteraner en spids
![Foto: Demant / PR](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article13296714.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc7hmcu9pqkbqgadp16v6.jpg)
Danske Demant havde igen fremgang hos den offentlige amerikanske salgskanal, Veterans Affairs (VA), der tilpasser høreapparater til militærveteraner, i august.
Her øgede det danske selskab sin markedsandel - målt på andelen af det samlede salg - til 13,5 pct. fra 13,2 pct. måneden før.
Demant vandt lidt terræn hos VA med sin lancering af topproduktet Oticon More i maj i år. I den måned voksede selskabets markedsandel til 14,7 pct. fra 9,2 pct. måneden før.
GN Hearings markedsandel blev fastholdt på 8,5 pct. Dermed er GN, der tilbage i starten af 2019 var markedsleder hos VA med en andel på op mod 30 pct., fortsat trykket hårdt i salgskanalen.
Fremgangen for Demant blev i august hentet fra primært Sivantos, der er en del af fusionsselskabet WS Audiology sammen med danske Widex.
Sivantos' markedsandel faldt i august til 4,7 pct. fra 5,1 pct. i juli.
Verdens største høreapparatproducent, schweiziske Sonova, som samtidig også er klar markedsleder hos VA, havde i august en markedsandel på 55,5 pct. mod 55,4 pct. måneden før.
Det privatejede amerikanske selskab Starkeys markedsandel faldt i august til 17,8 pct. fra 17,9 pct. måneden før.
Relaterede artikler
GN og Demant taber markedsandele hos veteraner
For abonnenter