Så højt scorer life science på image-kontoen

Igen i år rangerer dansk life science højt i Berlingskes Imageanalyse, men set i forhold til sidste år dratter flere af virksomhedernes placeringer.
Foto: Peter Klint
Foto: Peter Klint

Det er svært at konkurrere mod førstepladsen i Berlingskes Imageanalyse 2014, hvor Lego-koncernen ligger, og som også indtager en 9.-plads over verdens bedste forbrugeromdømme ifølge Reputation Institute, hvor Microsoft indtager 10.-pladsen og Disney indtager førstepladsen.

Men på en andenplads på på Berlingskes liste lægger Novo Nordisks sig solidt - en plads, som medicinalkoncernen også havde i 2013. Fra 2005-2009 og i 2012 rangerede Novo Nordisk på den ultimative top, men har måttet se legoklodserne overhale insulinen indenom.

Danske life science-virksomheders image i 2014 blandt 140 selskaber:

2: Novo Nordisk (2013: 2)

6: Coloplast (2013: 8)

19: Falck (2013: 24)

22: Lundbeck (2013: 21)

30: William Demant Holding (2013: 25)

31: Matas (2013: 47)

45: Leo Pharma (2013: 39)

69: ALK Abello (2013: 61)

 

 

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også