Novo må overgive imagetronen

Der er fire medicinal- og medicovirksomheder på listen over de mest synlige brands i Danmark. To af dem overhaler Novo i kampen om det bedste image, viser ny undersøgelse.
Foto: PR
Foto: PR
AF STEFFEN MOSES

Novo Nordisk er traditionelt et af de stærkeste brands i Danmark, men i den seneste omdømmeundersøgelse fra Reputation Institute må koncernen se sig overhalet af både Matas og Falck.

Det skriver Børsen.

Matas, der for knap et år siden blev børsnoteret, lander på listens andenplads med en score på 82,3 ud af 100, hvilket er en fremgang på 7,4 point i forhold til sidste år. Dermed er Matas listens højdespringer kun overgået af Coca Cola-koncernen, der stiger med 13,6 point fra 60,2 til 73,8.

Også Falck kravler op ad listen fra en 7. plads til en 3. plads og får en score på 81,2. Novo Nordisk må krybe den anden vej fra en 2. plads til en 4. plads og en score på 81,1.

Novos imagefald er dog ingenting i forhold til den rutsjetur, Coloplast oplever. Medicokoncernen falder fra 14. pladsen til 23. pladsen og står dermed for listens største dyk.

Imageundersøgelsen er lavet ved, at Reputation Institute har spurgt 6685 forbrugere, om deres syn på de 40 mest synlige brands i Danmark. Listen toppes af Lego med en score på 94,0.

Læs artiklen og hele grafikken her.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også