Coloplast kigger på dit kinesiske

Kinesisk bliver mere vigtigt, når cheferne skal vælge fremtidens medarbejdere. Det gælder også for Coloplast.
Foto: Mik Eskestad / Jyllands-Posten
Foto: Mik Eskestad / Jyllands-Posten

Når topchefer kigger på, hvad fremtidens supermedarbejder skal kunne, står et tredjesprog højst på ønskelisten, skriver dagbladet Børsen. Det fremgår af en undersøgelse blandt 652 virksomhedsledere, som især ser kinesisk som en vigtig kompetence i fremtiden.

Det gælder også hos Coloplast, hvor HR-direktør Dorthe Rønnau hæfter sig ved, at selskabet især vokser i Asien og Sydamerika.

"Når jeg spørger mine topchefer og landechefer, hvad de lægger vægt på, så er tredjesproget det første, de siger. De vil vide, hvilket tredjesprog kandidaten taler. Det er især kinesisk og spansk, der er vigtigt for os," fortæller Dorthe Rønnau, der kalder det tredje sprog for en af de "nye vigtige byggeklodser" i vurderingen af nye medarbejdere over for avisen.

Coloplast vokser langt overvejende uden for Danmark, og derfor er det især vigtigt, fordi kollegaerne kommer fra andre dele af verden.

 Jobfesten kører i sundhedsbranchen

 Flagskibe fastholder forskere i Danmark

 Fagforenings-chef: Jobkø bliver mere global

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også