Storbank: Coloplast-opkøb er erkendelse af hårdere konkurrence

Investorerne kigger med længsel efter bekræftelse af vækst hos Coloplast i USA. Sidste års milliardstore opkøb af Comfort Medical er ifølge UBS udtryk for en erkendelse hos ledelsen af, at en hidtidig tilgang ikke er tilstrækkelig.
Foto: Coloplast/ PR
Foto: Coloplast/ PR

Investorer og analytikere venter ifølge Børsen på signaler om, at Coloplast kan levere vækst fra det amerikanske marked og vokse sig til en større spiller i USA.

Ifølge Niels Leth, aktieanalysechef i investeringsbanken Carnegie, spiller det en rolle, hvor væksten kommer fra, for investeringscasen er i høj grad bygget op på, at USA skal vise stærk vækst.

I den henseende har den danske medicokoncern i slutningen af sidste år for 1,1 mia. kr. købt forhandleren Comfort Medical for at øge væksten i USA. Det ser schweiziske UBS som et signal om, at Coloplasts hidtidige forbrugerkampagner ikke længere er nok til at vinde markedsandele i USA.

"Ledelsen erkender, at konkurrencelandskabet er blevet vanskeligere i USA, og selskabet er nødt til at foretage væsentlige investeringer som svar," er analysen fra aktieanalytiker Ian Douglas-Pennant fra UBS ifølge Børsen.

 Coloplast-topchef: Mindre investering med stor betydning

 Coloplast foretager milliardopkøb

 Ny Coloplast-organisation i USA skal indfri ambitioner 

 Coloplast er parat til store opkøb

 Coloplast overvejer salg af milliarddivision

 Michael Pram om milliardtab: "Det er simpelthen så træls"

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også