GN-chef overvejer eksport af USA-ledelse

Den danske GN-chef Anders Hedegaard har sikret en anden ledelsesstil i selskabets amerikanske organisation, og den kan nu blive eksporteret.
Foto: GN Resound, PR
Foto: GN Resound, PR

Den danske høreapparatforretning GN Hearing buldrer derudaf på det amerikanske marked, hvor selskabets trådløse 2,4 GHz-teknologi har banet vejen for markant vækst. Forretningen i USA er således fordoblet på fem år, så den i 2015 udgjorde cirka 2,5 mia. kr.

Succesen skyldes ifølge topchef Anders Hedegaard blandt andet den amerikanske ledelsesstil, som man har styrket i organisationen på den anden side af Atlanten. De seneste år er der blevet opbygget en salgsstyrke efter amerikansk forbillede med et stærkere fokus på performance og mål.

"Lige nu ser vi på, om den model kan overføres til de andre lande, vi opererer i. Amerikanerne er meget fokuserede på her og nu-resultater. De er langt mere direkte og kontante i deres forretningsforståelse, end vi er vant til i Danmark. Den danske ledelsesstil kan hurtigt blive for debat- og konsensusorienteret," siger han til Børsen.

Topchefen nævner ikke de udfordringer, som selskabet havde i forbindelse med regnskabssvindlen i den amerikanske forretningsenhed Beltone, som kostede en afskrivning på 150 mio. kr., bortvisningen af en finanschef og en afsked med Todd Murray, topchef for Beltone og GN Hearings øverste chef i USA.

 GN afslutter svindelundersøgelse 

 GN gennemfører opkøb af Audigy

 Hedegaard: Rykker tættere sammen i bussen med nye navne

 ”Det kunne da være, at kunderne skulle arbejde med nogen, som viser loyalitet hele vejen rundt”

 Anders Hedegaard: Organisation lige så vigtig som nye produkter

 GN-topchef: Vi har hentet en mand med orden i penalhuset 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også