Sonova: Made for iPhone har kostet i USA

Det har ifølge en direktør fra Sonova kostet andele på det væsentligste amerikanske marked, at danske GN Resound og en amerikansk rival har lanceret Made for iPhone-høreapparater.
Foto: Colourbox
Foto: Colourbox
Af Ritzau Finans

Lanceringen af danske GN Resounds Made for iPhone-høreapparat, Resound Linx, og den amerikanske konkurrent Starkeys ditto, Starkey Halo, har kunnet mærkes direkte hos schweiziske Sonova, der på den bekostning har mistet en smule markedsandel i den offentlige VA-kanal.

Det fortæller selskabets salgsdirektør for Nord- og Mellemamerika, Paul Thompson, i forbindelse med Sonovas kapitalmarkedsdag i Stäfa, Schweiz, tirsdag.

"En del af nedgangen i VA skyldes, at GN og Starkey har lanceret deres Made for iPhone-høreapparater. De har helt sikkert vundet lidt markedsandel på vores bekostning der," siger salgsdirektøren i forbindelse med en præsentation ved kapitalmarkedsdagen.

GN Resound sendte officielt Resound Linx og pendanten Beltone First på markedet i februar i år, mens Starkey lancerede Halo i april. Sonova har tabt markedsandele i VA-segmentet i løbet af 2014, men præcis hvor stort et tab, der er tale om, er uklart.

 GN Resound tager markedsandele fra Sonova i USA

 Høreapparatsmarkedet i USA er vokset

 Nu jagter Widex markedsandele i USA 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også