GN Resound udvider produktplatformen markant

Det danske høreapparatselskab GN Resound udvider sin produktportefølje og får for første gang i mange en tilstedeværelse i et særligt segment.
Foto: GN Store Nord / PR
Foto: GN Store Nord / PR
Af Ritzau Finans

GN Store Nords høreapparatdivision, GN Resound, udvider sin produktportefølje ganske betydeligt inden for både høreapparater til børn, til behandling af tinnitus samt i det såkaldte super power-segment (høreapparater til svært hørehæmmede, red.).

Derudover udvides funktionaliteten af de eksisterende iPhone-parate høreapparater, Resound Linx / Beltone First (solgt via datterselskabet Beltone i blandt andet USA og Canada).

"Det er en markant ekspandering til alle segmenter og på alle prispunkter, men på den eksisterende produktplatform," siger Michael Bjergby, der er kommunikationsdirektør hos GN Store Nord, til Ritzau Finans.

Første gang i mange år

Mest iøjnefaldende er lanceringen af Resound Enzo / Beltone Boost, der er et såkaldt super power-høreapparat beregnet til svært hørehæmmede, men samtidig med samme fordele som det traditionelle Made for iPhone-høreapparat, Resound Linx.

Netop super power-segmentet er nemlig et område, hvor GN Resound har haltet lidt efter de seneste år.

"Det er første gang i mange år, at vi har et reelt kompetitivt høreapparat i super power-segmentet," siger Michael Bjergby om lanceringen.

Ud over lanceringen af super power-produktet lancerer GN Resound også høreapparatlinjen Resound Up Smart til børn, mens Resound Linx TS lanceres til behandling af tinnitus.

De klassiske Made for iPhone-høreapparater Resound Linx / Beltone First udvides desuden i en særlig BTE-udgave (behind the ear) med blandt andet større rækkevidde.

 GN: Produkt bider sig fast

 GN-chef: Naivt at tro, at vi kan have det for os selv

 GN igangsætter lancering af nye produkter 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også