Medie: Procter & Gamble vil satse stort på inkontinens

Den amerikanske gigant er ifølge medie på vej til at satse stort på et af Coloplasts nøgleområder.
Foto: Colourbox
Foto: Colourbox
AF RITZAU FINANS

Den store amerikanske forbrugsvareproducent Procter & Gamble er på trapperne med en større lancering af inkontinensprodukter under det kendte brand Always, og dermed kan konkurrencen til danske Coloplast og svenske SCA blive skærpet markant.

Det skriver det svenske nyhedsbureau Direkt med henvisning til den amerikanske tv-station WCPO. Procter & Gamble står angiveligt klart med 150 mio. dollar - eller godt 820 mio. kr. - til markedsføring af de nye produkter alene i USA.

Ifølge nyhedsbureauet Direkt har analysehuset Redburn tidligere hævdet, at Procter & Gamble også er på vej med en global satsning inden for inkontinens, og regnskabet for fjerde kvartal den 1. august er ifølge analysehuset en mulig platform til at fortælle offentligheden nærmere.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også