MedWatch

”Vi vil skabe en forandret innovationskultur”

Et Stanford-inspireret initiativ, der på sigt bl.a. kan udmøntes i en MBA-uddannelse, vil skabe kommercielt tænkende ambassadører for innovation i både det offentlige og det private.

Foto: Colourbox

Man skal tænke hele værdikæden med både betaler, bruger og erhvervsliv ind i innovationen i sundhedssektoren, og det er bl.a. med det sigte, at initiativet Inno-X årligt uddanner 8 kandidater, der meget gerne skulle være med til at sprede innovativ tankegang som ringe i vandet, der rækker ind på både hospitalsafdelingen og hos virksomhederne.

”Vores kandidater er allerede så småt i gang med at påvirke deres hjemmeliv i det offentlige sundhedsvæsen. De bruger de redskaber, vi har givet dem, til at skabe mere innovation ude i afdelingerne. Og de er mere åbne for at inddrage eksterne parter,” forklarer Sys Zoffmann Glud, der er projektleder for Inno-X, og fortsætter:

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MedWatch

ALK skifter topchef i Nordamerika

ALK’s amerikanske topchef, Jorge Alderete, har sagt sin stilling op efter næsten 23 år i selskabet. Som afløser har allergikoncernen udpeget en mand fra egne rækker.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MedWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier