GN satser benhårdt på toplinjevækst

Danske GN Store Nord præsenterer i morgen en helt ny strategi. Bestyrelsesformand Per Wold-Olsen løfter allerede nu noget af sløret for, at det vil komme til at handle om at øge toplinjen.
Foto: GN Store Nord / PR
Foto: GN Store Nord / PR

Igennem tre år har fokus i GN Store Nord været på at spare, spare og så spare lidt mere. Det betyder, at koncernen i dag er ganske veltrimmet, og lønsomheden er mere end fordoblet i perioden. Og nu skal der vindes markedsandele, og væksten skal accelereres. Det skriver Børsen.

"Hvis vi skal drive stærk toplinjevækst, skal vi være dygtigere til at kommercialisere. Vi har haft god toplinjevækst, og det er takket være innovation og gode produkter. De produkter fortjener endnu større vækst og endnu større markedsandele. Skal vi opnå det, skal vi blive endnu bedre til at markedsføre vores produkter," siger Per Wold-Olsen, bestyrelsesformand i GN Store Nord, til Børsen.

Ifølge Børsen er der blandt analytikere konsensus om, at GN Store Nord, i forbindelse med morgendagens fremlæggelse af den ny strategi, skal fremlægge mål om et salg på 8,5 mia. kr. i 2016 og en driftsmargin på 20,3 pct.

 GN går efter tredjepladsen på verdensmarkedet 

 Kapitalfond ny storaktionær i GN

 GN føjet til schweizisk storbanks topliste

 Analytiker: Viste GN fremtiden for tidligt? 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også