Coloplast har fundet nøglen til vækst i USA
![Foto: Coloplast](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article6179361.ece/ALTERNATES/schema-16_9/Production_0939%255B1%255D.jpg)
Coloplast har været i USA siden 1983, og i den tid er der blevet skiftet taktik flere gange, foretaget en række opkøb og frasalg, men væksten havde ikke for alvor indfundet sig.
Ifølge Claus Bjerre, der er chef for den amerikanske division er det især inden for stomi, Coloplasts største forretningsområde, at det har haltet, men billede er vendt.
"Det er for tidligt at ringe med gongongen og sige, at vi er i mål, men alle indikationer peger i den rigtige retning," siger han til Børsen og tilføjer, at selskabet nu vokser med tocifrede vækstrater.
Opkøbet af virksomheden Mentor i 2006 kostede på væksten ifølge Claus Bjerre, da integrationen tog længere end ventet, og samtidig skulle danskerne vende sig til, at man i højere grad differentierer priserne på et amerikansk marked, hvor priserne i det hele taget er lavere.
Coloplast indgår aftale med største indkøber i USA
Relaterede artikler
Coloplast indgår aftale med største indkøber i USA
For abonnenter
Derfor tøvede Coloplast med attraktivt sår-marked
For abonnenter