Coloplast har fundet nøglen til vækst i USA

Efter en række udfordrende år på det amerikanske marked i kølvandet på et opkøb vokser Coloplasts amerikanske forretning nu med tocifrede vækstrater.
Foto: Coloplast
Foto: Coloplast

Coloplast har været i USA siden 1983, og i den tid er der blevet skiftet taktik flere gange, foretaget en række opkøb og frasalg, men væksten havde ikke for alvor indfundet sig.

Ifølge Claus Bjerre, der er chef for den amerikanske division er det især inden for stomi, Coloplasts største forretningsområde, at det har haltet, men billede er vendt.

"Det er for tidligt at ringe med gongongen og sige, at vi er i mål, men alle indikationer peger i den rigtige retning," siger han til Børsen og tilføjer, at selskabet nu vokser med tocifrede vækstrater.

Opkøbet af virksomheden Mentor i 2006 kostede på væksten ifølge Claus Bjerre, da integrationen tog længere end ventet, og samtidig skulle danskerne vende sig til, at man i højere grad differentierer priserne på et amerikansk marked, hvor priserne i det hele taget er lavere.

 Coloplast indgår aftale med største indkøber i USA 

 Derfor tøvede Coloplast med attraktivt sår-marked

 Coloplast-rival taber amerikansk retssag 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også