MedWatch

WDH-direktør: Delvis lanceringsstrategi stadig den rigtige vej

Ledelsen i danske William Demant erkender, at man har tabt andele i midtersegmentet i starten af året, men fastholder, at man har valgt den rigtige strategi.

Foto: Oticon

William Demant Holding har været under pres fra konkurrenterne i særligt den første halvdel af 2013 i midterprissegmentet.

Det har den danske høreapparatproducent på grund af en lanceringsstrategi, der byder at lancere de dyreste produkter først for derefter senere at udrulle nye produkter i de lavere prissegmenter - midtersegmentet og lavprissegmentet.

På trods af det store pres i 2013 er der dog ikke rysten på hånden i forhold til lanceringsstrategien.

"Vi har fastholdt lanceringsstrategien, og vi synes, at vi har fået indført Oticon Alta (højprisprodukt lanceret i begyndelsen af året, red.) pænt i markedet. Derfor er vi nu klar til at lancere Oticon Nera. Over en fuld produktcyklus føler vi os sikre på, at vi har valgt den rette strategi," sagde Søren Nielsen, der er administrerende direktør for Oticon, i forbindelse med William Demants EUHA-præsentation i Nürnberg torsdag formiddag.

Tabte andele

William Demants strategi adskiller sig fra både schweiziske Sonovas og GN Resounds. Begge sidstnævnte lancerede allerede sidste år sine nye produkter i samtlige priskategorier på én gang.

Hos William Demant lægger man ikke skjul på, at det har kostet på markedsandelene i første halvår, men der er samtidig stor sikkerhed omkring, at markedsbidderne nok skal blive taget tilbage med det nye midterprisprodukt, Oticon Nera, der blev lanceret i september.

"Vi er nu naturligt kommet til lanceringen af Oticon Nera. Vi tabte andele fra midtersegmentet i første halvår, men vi løftede alligevel salget flot grundet Oticon Alta," sagde Niels Jacobsen, administrerende direktør hos William Demant Holding, ved præsentationen.

 Det løfter William Demant sløret for

 GN lancerer iPhone-høreapparat ved EUHA-messe 

Mere fra MedWatch

Biontech opretter mRNA-center i Australien

Det tyske biotekselskab Biontech, som står bag den mest udbredte vaccine mod covid-19, opretter nu et center i Australien, der både skal videreudvikle nye vacciner baseret på mRNA-teknologien samt kunne producere dem.

Her er de vigtigste nyheder fra MedWatch i uge 40

Zealand Pharma hentede den seneste uge 786 mio kr. gennem en rettet emission, mens biotekselskabet Biograil hev et partnerskab med den amerikanske gigant Eli Lilly i land. Og så blev der udskrevet folketingsvalg, som fik særligt ét spørgsmål til at fylde i vælgernes bevidsthed. Gik du glip af noget?

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MedWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Latest news

Seneste nyt fra Watch Medier